czwartek, 28 maja 2015

Naprzód przygodo!

Niedługo wakacje! Jak ja się cieszę!!! <3

Myślicie może, że wyjeżdżam na jakąś malowniczą, tropikalną wyspę, albo na dziki kontynent daleko od domu, a może do innej strefy klimatycznej, bo zachciało mi się zimy latem? A nie! Urlopu w tym roku nie będzie, tak wyszło. Za to jest masa planów startowych w nowym dla mnie otoczeniu.

Mieszkam w mieście, więc biegam w mieście. Jestem typowym "miejskim zwierzęciem asfaltowym", jak o sobie ostatnio napisałam na fanpejdżu. Wszystkie treningi, zawody, imprezy biegowe odbywają się właśnie po asfalcie, betonie, bruku. W tym sezonie nadszedł czas zmian.

Mam taką jedną psiapsiółkę-wariatkę, która namówiła mnie na bieg górski. "Ja? Na bieg górski??" - najpierw pomyślałam, no a potem to już się zapisałam i w pomyśle rozkochałam.

Nie ukrywam, że jestem amatorem w kwestii biegania. I to amatorem przez wielkie "A". Ale nawet ja wiem, że do tego rodzaju biegu należy się odpowiednio przygotować. Dlatego podjęłam następujące kroki przygotowujące do startu w Krynicy, bo to właśnie tam bieg ów się odbędzie.

Nieee, planu treningowego prezentować nie zamierzam. Podzielę się z wami biegami, które w moim - podkreślam - MOIM mniemaniu zapewnią mi pewne podłoże treningowe pod to, co, choć w niewielkim procencie, czeka mnie we wrześniu. 

13 czerwca
Bieg Rozalińska 13-tka
Trasa biegnie drogą leśną wokół Jeziora Lusowskiego. W tych okolicach byłam tylko przejazdem i raz rowerem. Biegać będę tam po raz pierwszy.

21 czerwca
"Biegam, bo lubię lasy" 
BBLL, czyli 2 edycja tegorocznego biegu organizowanego przez Nadleśnictwo Łopuchówko. Bieg na dystansie 10 km odbędzie się na terenie Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka z najwyższym wzniesieniem Dziwiczą Górą - 144,9 m n.p.m.

12 lipca
TriCityTrail
Półmaraton
 Na połowę lipca wybrałam bieg na dystansie półmaratońskim w nowych dla mnie okolicach, Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Bieg na dystansie 80 km, czyli inny bieg tej imprezy otrzymuje 2 punkty kwalifikacyjne do biegu Ultra-Trail du Mont Blanc w 2016, więc będzie się działo :-)

25 lipca
Pogoń za wilkiem
Trasa biegu jest mi znana, ponieważ przebiega leśnymi ścieżkami Wielkopolskiego Parku Narodowego, czyli w "moim rewirze". Atrakcją tegorocznej edycji ma być punkt odżywczy z wodą źródlaną "Ludwiczanka" z pobliskiej pijalni wód.

1 sierpnia
Rok 2012. Wtedy biegałam jeszcze w aplikacją w telefonie.
Po tym biegu telefon przestał działać. Spocił się.
Bieg pod Tysiącletnimi Dębami był moim pierwszym biegiem na długim dystansie. Wtedy, w 2012 roku, trasa liczyła 15 km. Bieg wypada na początku sierpnia, co w naszym klimacie oznacza potworny upał. Kto miał już przyjemność (bądź nieprzyjemność) brać udział w tym biegu, wie o czym piszę. Bieg w 30-sto stopniowym upale do łatwych nie zależy. Wtedy też po raz pierwszy doświadczyłam, co to znaczy schodzący paznokieć. Tegoroczna trasa biegnie wokół Jeziora Głodowskiego i po terenie Rezerwatu Bieniszew w okolicach Kazimierza Biskupiego koło Konina. Dla mnie oznacza to znowu powrót w rodzinne strony.

A wszystkie te męczarnie mają mnie przygotować, pod każdym względem, właśnie do tego!
Panie i Panowie, werble por favor ...

12 września!
Festiwal Biegowy w Krynicy
No i doszliśmy do meritum. Bieg górski na dystansie 34 km w ramach Festiwalu Biegowego w Krynicy. Trasa to 3 etap Biegu 7 Dolin, z Piwnicznej-Zdrój do Krynicy-Zdrój. Czekam na ten bieg z niecierpliwością dziecka. Będzie to dla mnie konkretny test woli, silnej psychiki i tężyzny fizycznej trochę też ;-) No, ale przede wszystkim zapowiada się niezapomniana przygoda życia! Oj, będzie się działo. Zwłaszcza, że uczestnictwo w tym biegu wiąże się z wyjazdem z domu na cały weekend, w dodatku w towarzystwie kumpeli-wariatki ;-) To będą takie "moje małe, biegowe wakacje" :-)

19 września
Forest Run
Ale żeby była jeszcze przysłowiowa wisienka na torcie, na koniec lata wezmę udział w biegu po leśnych ścieżkach Wielkopolskiego Parku Narodowego na dystansie 23 km. I na tym zakończę okres przygotowawczy do swojego kolejnego, pierwszego w tym roku maratonu. 

Ale o tym w październiku ;-)


M. 



* Wszystkie biegi wybierałam kierując się dostępnością, lokalizacją i położeniem, wysokością opłaty startowej i ewentualnym uczestnictwem znajomych.


2 komentarze:

  1. 07.06 - Bieg Nadziei Środa Wlkp.
    14.06 - Ekiden Malta
    20.06 - I Nocny Bieg Świętojański Strzeszynek
    28.06 - Bieg Piotra i Pawła - Malta
    25.07 - Pogoń za wilkiem
    06.09 - Business Run Poznań

    To narazie tyle :D
    Piotr Przyborski

    OdpowiedzUsuń
  2. To widzimy się na zawodach w lipcu, Piotruś ;-)

    OdpowiedzUsuń